nieuws

Op de hoogte blijven. Schrijf u  hier in voor onze nieuwsbrief.

Bezoek ook onze facebookpagina op Fysio de Tolgaarde

dry Needling

Wat is dry needling?

Dry needling is een nieuwe behandelmethode van de fysiotherapeut. Door middel van een speciale techniek worden de triggerpoints in spieren aangeprikt en raken op die manier snel en langdurig ontspannen.

Wat is een ‘triggerpoint’?

Een triggerpoint is een verkrampt plekje in een spier dat naast lokale drukpijn ook vaak pijn ‘op afstand’ veroorzaakt. Hieronder staat een voorbeeld van ‘lage rug’ pijn vanuit een bilspier.

Triggerpoints kunnen zich uiten in:

• Pijn en stijfheid lokaal in de spier en ook pijn ‘op afstand’.

• Bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten.

• Verminderde kracht in de betrokken spier(en).

• Pijn-ontwijkend gedrag: U gaat ‘anders’ bewegen.

• Hoofdpijn, aangezichtspijn en/of kramp.

Wat doet de fysiotherapeut?

De fysiotherapeut zal eerst door een gesprek en een gericht onderzoek uw klachten nader analyseren. Daarna worden de spieren verder onderzocht, die mogelijk uw pijn veroorzaken. Specifiek wordt in de spieren gezocht naar die bewuste triggerpoints.

De behandeling is gericht op het ‘uitschakelen’ van deze triggerpoints. Via het gericht aanprikken met het naaldje worden deze punten gevonden en gedeactiveerd. Daarna raken de spieren snel en langdurig ontspannen.

Fysio de Tolgaarde heeft gedragsregels opgesteld om te voldoen aan de geldende regels betreffende persoonsgegevens. U kunt ze hier vinden.

afspraak maken

Om een afspraak te maken klikt u hier. Wij nemen dan contact met u op.

aktie

inloopspreekuur